/assets/cache/4567668e72967fba30f4a41a71e427ea_750_319.jpg
Tydzień Akcji i audiodeskrypcja na Narodowym

Trwa kampania Tydzień Akcji Pełen Dostęp, Pełen Football, organizowana przez fundację CAFE Centrum Dostępu do Piłki Nożnej w Europie. Czas trwania akcji odbywającej się w ramach realizacji projektu dziedzictwa UEFA EURO 2012 to 13-21 kwietnia 2013.

Kampania, wspierana przez organizacje i federacje piłkarskie, zaprasza kluby i kibiców do większej integracji oraz promowania usług zapewniających pełny dostęp niepełnosprawnym kibicom podczas meczów.

Stadion Narodowy w Warszawie przyłączył się do grona wspierającego inicjatywę, ponieważ kwestia dostosowania obiektu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz szerszego włączania ich w aktywne uczestnictwo w wydarzenia organizowane na Stadionie jest dla nas szczególnie ważna.



Tydzień Akcji to najlepszy moment, aby oficjalnie poinformować o przekazaniu przez CAFE sprzętu do audiodeskrypcji, które miało miejsce przed marcowymi meczami Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej. Sprzęt został zakupiony przez UEFA na potrzeby Turnieju Euro 2012, a teraz dzięki uprzejmości fundacji CAFE będzie służył wszystkim pasjonatom piłki nożnej na Stadionie Narodowym. Jednocześnie podjęliśmy decyzję o dostarczaniu serwisu audiodeskrypcji na wybrane imprezy całostadionowe począwszy od marca 2013 r. Co ważne, nie będą to tylko mecze piłkarskie, ale również inne imprezy sportowe czy muzyczne. Najbliższa z nich to Orange Warsaw Festival - audiodeskrypcja dostępna będzie pierwszego dnia festiwalu, 25 maja, którego główną gwiazdą jest Beyoncé.

Aby skorzystać z audiodeskrypcji na Stadionie Narodowym wystarczy posiadać telefon komórkowym wyposażony w radio oraz słuchawki bądź przenośne radyjko. Należy nastawić częstotliwość fal radiowych FM podaną przed wydarzeniem (podczas meczów było to 95,1 FM). Usługa jest nieodpłatna dla każdego, kto potrzebuje bądź jest ciekaw dodatkowego komentarza.


Aby przekonać się co to jest audiodeskrypcja najlepiej jednak zobaczyć powyższy film zarejestrowany podczas marcowych meczów Reprezentacji Polski, na którym dokładnie widać emocje towarzyszące komentarzowi audiodeskrypcji. Prosto po zejściu z trybuny prasowej Komentatorzy z Fundacji Katarynka , Michał Janczura i Jan Pelczar, opowiadają o idei związanej z audiodeskrypcją, sposobie opisywania przez nich wydarzeń na boisku oraz ciekawostkach zwianych z ich fachem. Maria Popielawska, koordynator CAFE w Polsce, również z nieukrywanym entuzjazmem mówi o działaniach fundacji, Tygodniu Akcji oraz sukcesie, jakim niewątpliwie jest wprowadzenie na Stadionie Narodowym audiodeskrypcji jako stałego serwisu dla kibiców niedowidzących i niewidomych.

W celu uzyskania dodatkowych informacji na temat kampanii Tydzień Akcji zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej organizatora www.cafefootball.eu


Link skrócony: www.stdn.pl/e7744

Galeria

Zobacz także

Co o tym sądzisz?