Jak zarządzać marką w sporcie? Debata na PGE Narodowym

29 września 2016
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

PGE Narodowy, Robert Lewandowski, Grzegorz Krychowiak, Polski Związek Piłki Nożnej (PZPN), New Balance, czyli marki, które zna każdy fan sportu w Polsce, były wiodącym tematem debaty, która odbyła się na PGE Narodowym. Podczas spotkania teoretycy, praktycy i dziennikarze rozmawiali o zarządzaniu marką w sporcie. Moderatorem IV debaty FIFA/CIES Sport Management Programme był Tomasz Włodarczyk, zastępca redaktora naczelnego Przeglądu Sportowego.

Rzecznik PZPN Jakub Kwiatkowski, prezes firmy Arskom Wojciech Szaniawski, dyrektor marki sportowej New Balance Robert Leszczyński oraz reprezentanci gospodarza debaty, spółki PL.2012+, Monika Borzdyńska, dyrektor ds. komunikacji, promocji i marketingu i Dariusz Pekałowski, dyrektor sprzedaży i rozwoju biznesu, dyskutowali o strategiach budowania marki sportowej oraz zastanawiali się, jak silna marka wpływa na osiągnięcie sukcesu na rynku.

— Marka PGE Narodowy buduje swoją tożsamość przede wszystkim w oparciu o pozytywne emocje. Pozytywna energia jest immanentną cechą tego miejsca, stąd hasło „Miejsce pozytywnej energii”, które jest wiodącym w nowej strategii marki PGE Narodowy — mówiła podczas debaty Monika Borzdyńska.

Czy każdy sportowiec potrzebuje zarządzania marką własną i jak radzić sobie z tzw. "czarnym pr-em" to kwestie, które poruszali Wojciech Szaniawski i Jakub Kwiatkowski. Rzecznik PZPN-u przypomniał, że wizerunek Związku bardzo zyskał dzięki akcji "Łączy nas piłka", a prezes firmy Arskom, dbającej o markę Grzegorza Krychowiaka, opowiadał o kontraktach reklamowych piłkarza i jego akcjach wizerunkowych w mediach społecznościowych.

Dziennikarze Sylwia Dekiert (TVP Sport), Michał Bugno (Wirtualna Polska) i Roman Kołtoń (Polsat Sport) dyskutowali o kreowaniu wizerunku w świecie sportu, czyli o tym, jak powinna mówić marka. Zwracali uwagę na błędy, które często popełniają sportowcy w komunikacji z mediami i zastanawiali się, jak w dobie mediów społecznościowych zmienia się rola dziennikarza sportowego. 

W kontekście zarządzania marką Michał Bugno przygotował zestawienie sportowców, którzy świetnie radzą sobie w mediach i konsekwentnie budują swój wizerunek, a Roman Kołtoń uznał, że PGE Narodowy to marka sama w sobie i w dodatku jeden z najpiękniejszych tego typu obiektów w Europie, który „urodą” może śmiało konkurować z Estadio Santiago Bernabéu czy Allianz Arena w Monachium.

IV debata poświęcona zarządzaniu w sporcie była związana z kolejną edycją studiów na kierunku FIFA/CIES Sport Management Programme. Studia uruchomione w październiku 2014 r. przez PL.2012+ wspólnie z Akademią Leona Koźmińskiego, są jedynym tego typu projektem w Polsce. To drzwi do profesjonalnej kariery w zarządzaniu w sporcie. Roczne studia podyplomowe są częścią globalnego projektu realizowanego przez CIES - akademickie ramie FIFA. Podobnie jak FIFA wybiera najlepszych partnerów biznesowych, tak CIES gwarantuje najwyższy standard, jeśli chodzi o dobór partnerów lokalnych współorganizujących FIFA CIES Sport Management Programme.

Partnerzy studiów