Kampania "Gramy Fair" i jej ambasadorzy na PGE Narodowym

Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

W Loży Platynowej PGE Narodowego odbyła się konferencja inicjująca kampanię "Gramy Fair", której celem jest walka ze stosowaniem dopingu w sporcie zawodowym jak i amatorskim. - To pierwsza tego typu akcja w Polsce na taką skalę - podkreślał na spotkaniu Minister Sportu i Turystyki Witold Bańka.

W konferencji na PGE Narodowym udział wzięli również m.in. Prezes Zarządu PGE Narodowego Alicja Omięcka, dyrektor Polskiej Agencji Antydopingowej Michał Rynkowski oraz dyrektor generalny MSiT Dariusz Rogowski.

Kampania wśród swoich ambasadorów ma wielu sportowców. Mowa m.in. o Janie Błachowiczu, Angelice Cichockiej, Joannie Jędrzejczyk, Andrzeju Wronie, Monice Pyrek czy Arkadiuszu Malarzu. Część z nich także pojawiła się na konferencji.

- Walka z dopingiem i skuteczne przeciwdziałanie temu globalnemu problemowi jest jednym z naszych filarów działań jako Ministerstwo Sportu i Turystyki. To pierwsza tego typu akcja w Polsce na taka skalę i jestem przekonany, że przyniesie pozytywny skutek - mówił Witold Bańka i podkreślał:

- Przemysł dopingowy cały czas się rozwija i musimy cały czas za nim podążać i z nim walczyć. Polska jest jednym z liderów polityki antydopingowej na świecie.

Celem kampanii "Gramy Fair" jest m.in. dążenie do sportu wolnego od dopingu, promowanie idei uczciwej rywalizacji oraz zdrowej aktywności fizycznej.

- Idea kampanii polega na tym, żeby przede wszystkim chronić zdrowie zawodników. Kolejnym ważnym aspektem jest podnoszenie świadomości na ten temat. Zdarzają się przypadki stosowania dopingu nieświadomego. Zależy nam, żeby sportowcy wyczynowi w Polsce byli uzbrojeni w odpowiednią wiedzę w kontekście polityki antydopingowej - mówił dyrektor Polskiej Agencji Antydopingowej Michał Rynkowski.

Więcej o akcji na: www.niedladopingu.pl