Warto grać w kolory i dobrze segregować odpady

Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Bycie eko staje się coraz bardziej popularne. Kupujemy ekologiczne produkty, używamy więcej szkła i papieru niż plastiku, oszczędzamy wodę. Jednak problemem wciąż pozostają odpady, które produkujemy. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że tylko w ciągu roku w Polsce wytwarza się 126 mln ton odpadów, w tym 12 mln odpadów komunalnych, czyli tych powstających w naszych domach. Problem z roku na rok narasta a środowisko naturalne potrzebuje naszej pomocy. Odpowiedzią jest recykling, który aby był skuteczny, powinien być stosowany przez każdego z nas. PGE Narodowy, razem z Coca Colą i Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol, aby pomóc Polakom być bardziej eko i nauczyć ich stosowania zasady zero waste, zorganizowały pierwszą edycję akcji "Grasz w kolory?".

25 sierpnia na terenie PGE Narodowego można było wejść do smieciarki i dowiedzieć się, dlaczego warto segregować butelki PET, zjechać z zakręconej zjeżdżalni i wylądować obok kolorowych pojemników do segregowania śmieci. Dzieci i dorośli mogli nauczyć się, który kolor pasuje do konkretnych odpadów: żółty to plastik i metal, niebieski to papier, zielone to szkło, a brązowy to odpady zmieszane.

— Podczas eko-wydarzenia "Grasz w kolory?" zachęcaliśmy do wspólnej troski o otaczające nas środowisko, przygotowaliśmy mnóstwo warsztatów, które uczyły, jak wykorzystać niepotrzebne rzeczy np. jak tworzyć eko-woreczki i torby, jak zbudować kompostownik, czy z pustych słoików stworzyć kolorowe wazony. W ramach wydarzenia sprzątaliśmy brzeg Wisły od Mostu Poniatowskiego do Mostu Świętokrzyskiego. Zebraliśmy aż 20 worków odpadów. PGE Narodowy jest nie tylko miejscem, na którym odbywają się takie wydarzenia, ale przede wszystkim promuje ekologiczne postawy swoim własnym przykładem. Elewacja budynku posiada energooszczędne oświetlenie typu LED, a woda deszczowa używana jest do spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych — mówiła Monika Borzdyńska, Dyrektor ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu.

O tym, jak ważne są takie akcje, które łączą w sobie edukację o recyklingu z działaniem na rzecz Świata Bez Odpadów, nie trzeba nikogo przekonywać. W 2017 roku tylko 30% odpadów komunalnych zostało poddanych recyklingowi. Wydarzenia takie, jak "Grasz w kolory?" mają zwiększyć świadomość tego, jak ważna jest prawidłowa segregacja odpadów, a także pokazać, że kształtowanie nawyków w duchu zero waste, czyli życia bez zaśmiecania, może być świetną zabawą dla całej rodziny. Odpady prawidłowo posegregowane zyskują nowe życie i nową wartość.

— Dbanie o wspólne środowisko powinno zacząć się od nas. Chcemy zachęć Warszawiaków do segregacji odpadów. Wiąże się to z naszym zobowiązaniem, którego się podjęliśmy, że do 2030 roku, że wszystkie opakowania, które trafiają od nas do rąk konsumentów, zostaną zebrane i poddane recyklingowi. Poziom, który osiągnęliśmy w 2018 roku, to aż 63%. Uważamy, ze odpowiednia segregacja i świadomość, ze warto żyć w duchu zero waste może pomóc naszej planecie — mówiła Paulina Kubicka, Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej Coca-Cola.

Niedzielna akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem. Na PGE Narodowym w kolory grali nie tylko Warszawiacy, a w warsztatach i quizach udział brały nie tylko rodziny z dziećmi. Przerobiono dziesiątki szklanych słoików, wykonano setki ekologicznych toreb i 40 kompostowników. W sumie zebrano 490 kg śmieci, rozdano 500 ekologicznych gadzetów, a uczestnicy Quizów wygrali ponad 100 wejściówek na wycieczki po PGE Narodowym.