https://pgen.pl/assets/cache/a741af7ddc4ce3ff14a7012a38a9ec68_750_319_optim.jpg

Napis "Autyzm 400 000" na elewacji PGE Narodowego

PGE Narodowy przyłącza się do kampanii społecznej "Polska na niebiesko", która jest realizowana w ramach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. 2 kwietnia na elewacji areny pojawi się napis "AUTYZM 400 000", który jest tegorocznym hasłem kampanii.

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) autyzm występuje u 1 na 100 dzieci. W Polsce jest około 400 tysięcy osób z autyzmem, ale razem z nim żyją także rodzice, rodzeństwo czy opiekunowie. Tegoroczne hasło ma uświadamiać, że każdy może znać osobę z autyzmem lub być sąsiadem rodziny, w której jest taka osoba.

"Polska na niebiesko" to największa w Polsce kampania organizowana przez Fundacje JiM, mająca na celu podnoszenie świadomości w temacie autyzmu. 2 kwietnia najbardziej znane budowle na całym świecie są podświetlane na niebiesko. Mowa m.in. o pomniku Chrystusa Odkupiciela w Rio de Janeiro czy Empire State Building w Nowym Jorku. Po raz kolejny do tej akcji włącza się także PGE Narodowy.

Fundacja JiM, która odpowiada za kampanię "Polska na niebiesko" to organizacja, która od 17 lat niesie pomoc osobom z autyzmem i ich rodzinom. Wśród ich działań można wymienić m.in. wsparcie doświadczonych specjalistów, psychologów czy lekarzy. Fundacja prowadzi też własne placówki diagnostyczne i edukacyjne. 

Link skrócony: www.stdn.pl/55bc4

Co o tym sądzisz?