Sport - biznes - efektywność

17 października 2013
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Debata połączona z prezentacją raportu ośrodka analitycznego THINKTANK miała miejsce 16 października br. na Stadionie Narodowym w Warszawie.

Udział w spotkaniu wzięli m.in.: Marcin Herra - Prezes Spółki PL.2012+, Stadion Narodowy, Wiesław Kaczmarek - Prezes Polskiego Związku Żeglarskiego, Leszek Kurnicki - Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu ORLEN, Czesław Lang - Dyrektor Generalny Lang Team, Paweł Oboda - Dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej i CSR KGHM Polska Miedź S.A., Mirosław Przedpełski - Prezes Polskiego Związku Piłki Siatkowej, Anna Solarek - Public Affairs & Communications, Coca – Cola, Adam Soroko - Dyrektor Departamentu Sportu Wyczynowego, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Henryk Szost - Przedstawiciel Grupy Sportowej ORLEN, rekordzista Polski w maratonie.

Choć w czasach kryzysu wiele firm było zmuszonych ciąć swoje budżety przeznaczone na marketing, to w obszarze sponsoringu sportowego suma wydatków rosła z roku na rok osiągając w 2012 r. kwotę 2,5 mld zł. Zdaniem ekspertów, w perspektywie kilku lat ta kwota może nawet ulec podwojeniu, zwłaszcza, że biznes deklaruje dalsze zwiększanie budżetów przeznaczonych na sponsoring sportowy. Wyzwaniem dla organizatorów sportów w Polsce jest, aby umiejętnie dostosować swoją działalność do wymogów i oczekiwań biznesu – tworząc profesjonalną ofertę sponsoringową. Biznes z kolei, może wiele zyskać jeżeli odpowiedzialnie włączy się w proces zmian, które czekają polski sport w najbliższych latach – wynika z raportu ośrodka analitycznego THINKTANK.

- Niewątpliwie potrzebna jest dyskusja o dobrych praktykach w sponsoringu sportowym. Sport może dzięki temu zyskać dużo większy zastrzyk środków finansowych, a firmy otrzymają gwarancję, że wydane fundusze zapewnią im możliwie największy zwrot. To prowadzi także do wniosku, że polski sport w ujęciu systemowym wymaga radykalnej przebudowy. Firmy, które nauczą się wykorzystywać ten potencjał wygrają wyścig o klienta. - wyjaśnia Paweł Rabiej, partner zarządzający THINKTANK.

Raport THINKTANK w kompleksowy sposób analizuje rynek sponsoringu sportowego w Polsce i formułuje na tej podstawie wnioski i rekomendacje dla biznesu, związków sportowych i administracji państwowej, m.in.:

  • Euro 2012 pokazało, jak olbrzymi jest wpływ sportu na promocję polskiej gospodarki marki w świecie. Doświadczenia firm, które do tej pory zaangażowały się w sponsoring sportowy, wskazują zaś, że jest on dobrym sposobem na wzmacnianie rozpoznawalności brandu i wpływa na decyzje konsumenckie. W połączeniu z rosnącym zainteresowaniem społeczeństwa sportem tworzy to dobrą przestrzeń do większego zaangażowania firm w sponsoring sportowy.

  • Skuteczny sponsoring sportowy wymaga jednak większej profesjonalizacji i lepszego zarządzania po obu stronach: sponsorowanej i sponsorującej. Zwłaszcza firmy powinny jasno określać swoją długofalową strategię oraz oczekiwane korzyści, a także wspólnie ze sponsorowanym „szukać wspólnego biznesu” – znaleźć innowacyjny sposób współdziałania, adekwatny dla danego typu sportu i wykorzystujący jego potencjał. Najbardziej efektywne przykłady sponsoringu sportu w Polsce charakteryzują się właśnie takim, nieszablonowym podejściem.

  • Firmy zainteresowane sponsoringiem sportowym powinny także przyjrzeć się możliwościom, jakie stwarza strategia Ministerstwa Sportu i Turystyki, a w szczególności akcje promujące wychowanie sportowe i sport masowy. Potrzebna jest również lepsza wymiana dobrych praktyk sponsoringowych. Sport może zyskać dzięki temu więcej funduszy, a firmy gwarancję, że wydane pieniądze zapewnią im największy możliwy zwrot.

Rozwój polskiego sportu będzie w najbliższych latach wzbudzał wiele emocji i kontrowersji. Relacje pomiędzy państwem, biznesem i związkami sportowymi wymagają zmiany podejścia do modelu zarządzania i wzajemnej współpracy. Biznes ma szansę odegrać znaczną rolę w rozwoju sportu w Polsce. Przy ograniczonych środkach z budżetu państwa, może mieć decydujący wpływ na to jak będzie wyglądał sportowy krajobraz Polski w przyszłości.

Pełną treść raportu w wersji elektronicznej można pobrać klikając w link:
http://mttp.pl/pobieranie/RAPORT-SPORT-FIN.pdf


Artykuły polecane

18 lutego 2014
Sukces Zimowego Narodowego

Ponad 100 tys. osób odwiedziło Zimowy Narodowy, czyli lodowisko i inne atrakcje na Stadionie Narodowym w Warszawie. Dziękujemy za te wspaniałe siedem tygodni!

10 września 2014
SLOW FASHION #2 Targi polskiej mody niezależnej

W połowie września odbędzie się druga edycja Targów Mody Slow Fashion. Sukces pierwszej odsłony projektu zainspirował jego twórców do zwiększenia skali wydarzenia: jesienne targi odbędą się na Stadionie Narodowym.

03 września 2014
Masz legitymację? Masz rabat!

Początek września to nie tylko rozpoczęcie roku szkolnego, ale także gratka dla wszystkich miłośników sportów wodnych! 5, 6 i 7 września na Stadionie Narodowym odbędzie się Halowy Puchar Świata w Windsurfingu. Z okazji rozpoczęcia szkoły przygotowaliśmy specjalny rabat dla uczniów i studentów!