Największe wydarzenie na Narodowym

22 listopada 2013
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Ponad 2 tysiące spotkań, seminariów i paneli dyskusyjnych plus 140 konferencje prasowe dla ponad 1000 akredytowanych dziennikarzy z całego świata – tak wyglądało 12  dni Szczytu Klimatycznego COP19 zorganizowanego przez Ministerstwo Środowiska na Stadionie Narodowym.

Dane potwierdzają, że była to największa operacja logistyczna przeprowadzona na Stadionie Narodowym w Warszawie od momentu jego otwarcia.

Szczyt na Stadionie w liczbach

Każdego dnia w okresie od 11 do 22 listopada w 50 specjalnie do tego celu przygotowanych salach na Stadionie Narodowym odbywało się około 200 konferencji, sesji konsultacyjnych i spotkań roboczych. Szczególnie w tego rodzaju wydarzenia obfitował 19 listopada. Tego dnia przebieg szczytu relacjonowało 600 zagranicznych i polskich dziennikarzy. 

W czasie konferencji za jakość obsługi dla uczestników wydarzenia odpowiadało codziennie ok. 2500 osób obsługi technicznej, służb informacyjnych, wolontariuszy, serwisu cateringowego, pracowników sekretariatów czy ochrony, a posiłki dla gości gotowało 100 kucharzy firmy Sodexo.

Każdego dnia Stadion Narodowy gościł średnio 5500 przedstawicieli zagranicznych delegacji, pracowników biur państw z całego świata, członków organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy. W ciągu 12 dni przez wejście główne konferencji klimatycznej na Stadion Narodowy przewinęło się łącznie około 70 000 osób.

– Powyższe liczby obrazują, z jak bardzo niezwykłym przedsięwzięciem mieliśmy do czynienia od momentu rozpoczęcia przygotowań aż do ostatniej minuty trwania Szczytu. Bez wątpienia było to najbardziej skomplikowane wydarzenie, jakie realizowaliśmy jako operator Narodowego. Nie wiem, czy nie trudniejsze niż Euro 2012 na stadionie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że operacja ‘Szczyt Klimatyczny’ z naszego punktu widzenia trwała przez 12 dni 24 godziny na dobę. Ale było warto, biorąc pod uwagę dobre opinie o Stadionie Narodowym od delegatów z całego świata. Te opinie to wynik współpracy z organizatorem: Ministerstwem Środowiska, UNFCCC (United Nations Framework Convention of Climate Change) oraz Targami Poznańskimi – mówi Mikołaj Piotrowski, dyrektor ds. komunikacji PL.2012+.

Stadion w ocenie delegatów

Podobnie, jak to ma miejsce przy okazji organizacji wszystkich wydarzeń na Stadionie Narodowym, również w trakcie Szczytu Klimatycznego prowadzone były ankiety,których celem była ocena miejsca, usług oraz serwisów dedykowanych dla uczestników COP19. Ankieta była prowadzona od 11 do 21 listopada. Poniżej znajdują się jej wyniki.

68% ankietowanych zapytanych o ocenę Stadionu jako lokalizacji Szczytu Klimatycznego oceniło Narodowy jako miejsce „bardzo dobre”, a ponad 30% jako „dobre” Delegaci zwracali uwagę na następujące cechy i elementy wpływające na ocenę Stadionu:

  • Miejsce łatwo dostępne, przestrzenne, z pomocnym systemem oznakowania. Pojawiły się jednak opinie, że z uwagi na rozmiar Stadionu delegaci potrzebowali czasu, by dobrze poznać jego topografię
  • Miejsce wielofunkcyjne – Stadion na czas Szczytu zamieniony w jeden wielki kompleks konferencyjny (wszystkie przestrzenie zintegrowane w jednym miejscu)
  • Miejsce odmienne od poprzednich lokalizacji, w dobrej lokalizacji, dostępność miejskiego transportu publicznego
  • Imponujące hale plenarne na płycie Stadionu, które zostały zbudowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie
100% badanych delegatów potwierdziło, że czuło się bezpiecznie na Stadionie. Jeśli chodzi o dostęp do informacji o lokalizacji poszczególnych pomieszczeń konferencyjnych na Narodowym (było ich ponad 50), to 71% ankietowanych oceniło ten element jako bardzo dobry, a 24% jako dobry w dniach 12-16.11. Po zainstalowaniu dodatkowych elementów systemu oznakowania został on w drugiej fazie badania (19-21.11) oceniony w 90% jako bardzo dobry, w 10% jako dobry.

Ważnym elementem poczucia komfortu gości, którzy spędzili na Stadionie Narodowym 2 tygodnie, była czystość wszystkich pomieszczeń. W dniach 12-16.11 90% delegatów uznało, że na Stadionie jest zdecydowanie czysto, a w dniach 19-21.11 wynik ten wzrósł do 98%.
Wysoko oceniona została także infrastruktura i obsługa biur delegacji. 77% badanych w dniach 12-16 uznało ten element za bardzo dobry (23% jako dobry) – natomiast w drugiej fazie badania oceny „bardzo dobra” wzrosła do 84% (16% to oceny dobre).

- Nieprzypadkowo podczas dużych wydarzeń zawsze sprawdzamy na bieżąco ich jakość. Tylko w ten sposób możemy sprawdzić, gdzie jest OK, a w których obszarach trzeba natychmiast zareagować, by nasi goście czuli, że dostają serwis o naprawdę dobrej jakości. Przykład? Biura delegacji: po pierwszym tygodniu przydzieliliśmy do ich obsługi dodatkowe osoby, które pomagały w realizacji próśb i oczekiwań klientów, nierzadko dość ekstrawaganckich – mówi Mikołaj Piotrowski z PL.2012+.

Pobierz zdjęcia dla mediów - źródło: Fot. Stadion Narodowy/PL.2012+

Artykuły polecane

16 listopada 2013
Rowerem na szczyt klimatyczny

Z placu Bankowego pod Stadion Narodowy przejechali wspólnie m.in. przedstawiciele miasta, Ministerstwa Środowiska, korpusu dyplomatycznego oraz delegaci COP19. To część wydarzeń towarzyszących szczytowi klimatycznemu w Warszawie, odbywających się w ten weekend.

15 listopada 2013
Delegaci: Najlepsza konferencja od lat

Cztery pierwsze dni Szczytu Klimatycznego COP19 zorganizowanego przez Ministerstwo Środowiska potwierdzają, że jest to jedna z największych operacji logistycznych na Stadionie Narodowym.

14 listopada 2013
Pomysły na walkę z ociepleniem klimatycznym

Kraje rozwijające się sfinalizowały dziś rozmowy na temat działań mających im pomóc w walce ze zmieniającym się klimatem. Decyzje zapadły na szczycie klimatycznym COP19, odbywającym się na Stadionie Narodowym w Warszawie.