Lepszy wynik, premie niewypłacone

13 stycznia 2014
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Wbrew doniesieniom dzisiejszego Super Expressu żadne premie za rok 2013 nie zostały wypłacone zarządowi PL.2012+ Dodatkowo, nie jest prawdą, że miałyby być one wynikiem organizacji Szczytu Klimatycznego na Stadionie Narodowym.

Kwota, jaką za organizację COP19 na Narodowym zapłaciło Ministerstwo Środowiska przeznaczona była na pokrycie kosztów przygotowania szczytu – to nie było wynagrodzenie dla Stadionu.

Lepszy wynik finansowy Stadionu Narodowego był efektem zmian w strategii marki Stadionu Narodowego, konsekwentnie realizowanych działań sprzedażowych oraz znacznym oszczędnościom wygenerowanym przez operatora w zakresie funkcjonowania Stadionu Narodowego.

Początek 2013 roku – konieczność wprowadzenia szeregu zmian w celi realizacji założeń planu

W momencie przejęcia zarządzania Stadionem Narodowym przez PL.2012+ sytuacja była bardzo trudna zarówno pod względem finansowym, jak i wizerunkowym. W styczniu nowy operator przejął zaledwie kilka podpisanych umów i listów intencyjnych, które gwarantowały przychody na poziomie 1 mln zł na cały rok. Bardzo wymagający biznes plan zatwierdzony przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, stanowiący podstawę dla pracy nowego operatora, zakładał osiągnięcie rentowności w 2015 roku pod warunkiem natychmiastowej realizacji jego założeń w zakresie maksymalizacji przychodów i optymalizacji kosztów.

Zespół PL.2012+ musiał tym samym w 12 miesięcy zrealizować zadania, które na pozostałych europejskich stadionach zajęły 2–3 lata. Dla osiągnięcia pełnego wykorzystania potencjału biznesowego i społecznego Stadionu Narodowego trzeba było skupić się na sprzedaży i jak najszybszym podpisaniu umów z klientami, organizującymi wydarzenia całostadionowe i biznesowe, a także odbudować wizerunek Stadionu i ustalić jego pozycję jako nowoczesnej, prestiżowej marki.

Wynik za 2013 lepszy od oczekiwań

W wyniku działań podjętych przez PL.2012+ w roku 2013 nie tylko udało się zrealizować zapisane w biznesplanie cele w zakresie przychodów i kosztów, ale według prognoz wynik finansowy Stadionu Narodowego będzie lepszy o nie mniej niż 6 mln zł niż zakładano – szczegółowe informacje zostaną zaprezentowane w pierwszym kwartale 2014 po zakończeniu prac przez biegłego rewidenta.

W styczniu 2013 roku, mimo podpisanych umów na zaledwie dwa wydarzenia całostadionowe, spółka PL.2012+ założyła w biznes planie organizację 10 takich imprez, tymczasem do grudnia odbyło się ich aż 19.

W 2013 roku dzięki podjętym działaniom Stadion Narodowy stał się warszawskim centrum biznesu. Na cały rok zaplanowano w biznesplanie 100 wydarzeń biznesowych, a zrealizować udało się ich ponad 130. Umożliwił to nowy, proaktywny zespół sprzedażowy, pozyskując jako klientów najlepsze marki i organizatorów najbardziej prestiżowych wydarzeń biznesowych.

Dodatkowo w ciągu pierwszych 12 miesięcy pracy PL.2012+ Stadion Narodowy stał się najpopularniejszym miejscem w Polsce – w 2013 roku odwiedziło go 1 300 000 gości.

Działania PL.2012+ pozwoliły na zaoszczędzenie pieniędzy podatników oraz potwierdzenie, że Stadion Narodowy już w tym roku będzie samofinansującym się przedsiębiorstwem a rentowność osiągnie w 2015.

Szczyt Klimatyczny – organizacja na Stadionie bardzo dobrze oceniona przez delegatów

Podobnie, jak to ma miejsce przy okazji organizacji wszystkich wydarzeń na Stadionie Narodowym, również w trakcie Szczytu Klimatycznego prowadzone były ankiety, których celem była ocena miejsca, usług oraz serwisów dedykowanych dla uczestników COP19. Ankieta była prowadzona od 11 do 21 listopada. Pod linkiem znajdują się jej szczegółowe wyniki: http://www.stadionnarodowy.org.pl/aktualnosci/2615,najwieksze-wydarzenie-na-narodowym




Artykuły polecane

18 lutego 2014
Sukces Zimowego Narodowego

Ponad 100 tys. osób odwiedziło Zimowy Narodowy, czyli lodowisko i inne atrakcje na Stadionie Narodowym w Warszawie. Dziękujemy za te wspaniałe siedem tygodni!

05 lutego 2014
Informacja spółki PL.2012+: Wynik za 2013 r. lepszy niż zakładany

Zgodnie z procedurami oraz zapisami Kodeksu Spółek Handlowych, do ostatecznego zamknięcia i podsumowania wyników Stadionu Narodowego za rok 2013 niezbędny jest raport biegłego rewidenta.

17 października 2013
Sport - biznes - efektywność

Debata połączona z prezentacją raportu ośrodka analitycznego THINKTANK miała miejsce 16 października br. na Stadionie Narodowym w Warszawie.