Narodowy numerem jeden w zarządzaniu

25 września 2014
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Stadion Narodowy najlepiej zarządzanym obiektem sportowym w Polsce - tak wynika z najnowszego raportu przygotowanego przez Sponsoring Insight. Badania przeprowadzono wśród uczestników Dni Marketingu Sportowego. W tym prestiżowym zestawieniu Narodowy wyprzedził PGE Arenę, Stadion Miejski we Wrocławiu oraz Ergo Arenę.

Badanie przeprowadzone przez Sponsoring Insight diagnozuje kondycję polskiego rynku sportowego. Jak zauważają autorzy raportu od 2010 roku lawinowo rośnie liczba nowych lub zmodernizowanych obiektów sportowych. W ciągu 5 lat dorobiliśmy się 40 takich miejsc. Wśród nich jest oczywiście Stadion Narodowy. W budowie jest jeszcze dziewięć stadionów i trzy hale sportowe. W fazie projektu pozostaje także 10 hal.

Rosnąca liczba obiektów ma również przełożenie na liczbę wydarzeń sportowych organizowanych w Polsce. Tylko w tym roku jesteśmy gospodarzem aż 12 imprez o międzynarodowym charakterze. W 2010 roku takich wydarzeń było trzy razy mniej. 

Zespół tworzący PL.2012+ na każdym kroku w swojej działalności udowadnia, że wie, w jaki sposób umiejętnie wykorzystać nieograniczony potencjał, jaki ma Stadion Narodowy. W 2014 roku zaplanowano na Narodowym blisko 500 wydarzeń. Prawie 30 z nich to imprezy całostadionowe. Stadion Narodowy Żyje każdego dnia. Nie umknęło to uwadze uczestników Dni Marketingu Sportowego. 40 proc. z nich uznało, że to właśnie warszawski obiekt jest zarządzany najlepiej. Pod uwagę brany był proces komercjalizacji, liczba pozyskanych partnerów oraz rentowność organizowanych imprez. Drugie miejsce przypadło PGE Arenie w Gdańsku (18 proc.) a trzecie Stadionowi Miejskiemu we Wrocławiu (17 proc.).

W raporcie Sponsoring Insight czytamy, że ¾ badanych dobrze ocenia rozwój rynku sportowego w Polsce, ale już niestety połowa respondentów uważa, że przygotowanie merytoryczne osób dołączających do organizacji na rynku sportowym jest niewystarczające. To z kolei ma bezpośrednie przełożenie na sprawność i jakość zarządzania infrastrukturą sportową. Zdaniem aż 60 proc. pytanych jest nad czym pracować. 75 proc. respondentów zauważa, że oferta edukacyjna jest niewystarczająca. Brakuje odpowiednich studiów oraz szkoleń.

Stadion Narodowy wychodzi temu zapotrzebowaniu naprzeciw. PL.2012+ wspólnie z Akademią Leona Koźmińskiego oraz CIES (akademickie ramię FIFA) w październiku uruchamiają najbardziej prestiżowe studia z zakresu zarządzania w sporcie w Polsce - FIFA/CIES Sport Management Programme. 

- Studia z zakresu zarządzania w sporcie były rozważane przez uczelnię już 3 lata temu. Plany te spotkały się z ogromnym entuzjazmem ze strony środowiska sportowego. Współpraca ze Stadionem Narodowym i ich inicjatywa w zakresie współpracy z CIES pozwoliła wzmocnić formułę projektu, a tym samym uruchomić studia już od października 2014 - podkreśla prof. Witold Bielecki, rektor ALK.

FIFA/CIES Sport Management Programme to wyjątkowy projekt, który łączy w sobie naukę ze zdobywaniem doświadczenia. To jedyne takie studia, podczas których po zajęciach z wybitnymi ekspertami z zakresu zarządzania w sporcie słuchacze staną się częścią zespołów projektowych dedykowanych największym wydarzeniom organizowanym na Stadionie Narodowym.

- Hasło Stadion Narodowy – miejsce, które ma znaczenie to nie tylko slogan. To fakt. Mamy znaczenie dla sportu, rozrywki oraz dla biznesu. Chcemy mieć znaczenie dla nauki. Wierzymy w to, że dzięki studiom realizowanym z tak silnymi partnerami przygotujemy świetnych managerów gotowych do pracy na najwyższym poziomie – podkreśla Piotr Glinkowski, Manager ds. Relacji Publicznych PL.2012+.

Zajęcia będą prowadzone w sześciu modułach, które obejmą: zarządzanie, zarządzanie wydarzeniem, marketing, prawo, finanse i komunikacja. W każdym module oprócz najlepszych wykładowców, ze słuchaczami spotkają się guest speakerzy. Między innymi Robert Korzeniowski, Michał Żewłakow oraz Michał Pol, redaktor naczelny Przeglądu Sportowego. 

W pierwszej edycji FIFA/CIES Sport Management Programme maksymalnie może uczestniczyć 40 słuchaczy. Pierwszy etap rekrutacji kończy się 30 września. Szczegóły na temat studiów na studia.stadionnarodowy.org.pl oraz na www.kozminski.edu.pl.

Link skrócony: www.stdn.pl/9a9e2