Zimowy Narodowy na Snapchacie

25 listopada 2015
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Po tygodniu od założenia, snapchatowy profil Zimowy Narodowy znalazł się w najpopularniejszym rankingu marek polskojęzycznych Hash.fm.

Na czym polega aplikacja i jak prowadzone jest konto projektu? Ranking firm Hash.fm skupia największe marki polskiego Snapchata i jest uaktualniany na bieżąco. Na liście znajdują się profile zarówno wysokobudżetowych eventów, znanych marek, jak i kanałów telewizyjnych, czy radiowych.

Profil Zimowy Narodowy na Snapchacie został założony 5 listopada i już w pierwszych dniach zyskiwał zainteresowanie obserwujących (rosnący wskaźnik obejrzeń, screenshoty i snapy zwrotne). Publikowane snapy (zdjęcia czy filmy tworzone w aplikacji) dotyczyły lodowiska, skateparku, a także Warszawskiego Jarmarku Świątecznego, czyli głównych atrakcji projektu Zimowy Narodowy. To właśnie na tym kanale padła po raz pierwszy data rozpoczęcia III edycji wydarzenia.

W aplikacji Snapchat publikowane są zdjęcia lub filmiki, tworzone w czasie rzeczywistym. Mają one za zadanie demaskować momenty z życia użytkowników/firmy. Snapy znikają po określonym czasie – maksymalnie po 24 godzinach od umieszczenia ich w „stories”. Aplikacja jest jednym z najbardziej autentycznych i angażujących pod względem treści komunikatorów – publikowane snapy nie mogą podlegać żadnej graficznej obróbce poza możliwością wyboru kilku filtrów lub narzędzia „rysowanie”. Ponadto, z uwagi na brak rozpraszaczy, uwaga użytkownika jest skupiona bezpośrednio na znikających komunikatach, dzięki czemu skupienie oglądających jest znacznie większe, niż w innych aplikacjach. Tworzone treści są unikalne i przedstawiają informacje zarówno o samym projekcie/firmie/użytkowniku, jak i tym, co dzieje się w jego tle, za kulisami, niedostępnymi dla innych. Snapy znikają samoistnie a dzięki opcji „stories” są udostępniane, podobnie jak w przypadku portali społecznościowych – publicznie.

Snapchat jest odpowiedzią na rosnący wskaźnik użytkowników mobilnych i ma duże ambicje, zmierzające do zastąpienia mediów tradycyjnych, takich jak telewizja, prasa czy radio (transmisje „na żywo”, opcja „discover”). Choć twórcy aplikacji nie udostępniają oficjalnych statystyk, szacuje się, że w Polsce korzysta z niej ponad 2 mln. osób i są to głównie osoby młode, od 13 do 25 roku życia.

Poniżej prezentujemy przykładowe snapy, przesyłane przez użytkowników: