Przebudowa ul. Wybrzeże Szczecińskie usprawni komunikację wokół Stadionu Narodowego w Warszawie

20 maja 2010
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

W dniu 20 maja br. podpisana została umowa pomiędzy Ministerstwem Sportu i Turystyki a Urzędem Miasta stołecznego Warszawy dotycząca przebudowy ul. Wybrzeże Szczecińskie. Planowana kompleksowa przebudowa ul. Wybrzeże Szczecińskie wpisuje się w plany rewitalizacji praskiego brzegu Wisły i przyczyni się do zwiększenia atrakcyjności terenów w pobliżu Stadionu Narodowego w Warszawie.

Odcinek ul. Wybrzeże Szczecińskie biegnący wzdłuż Stadionu Narodowego w Warszawie - od Mostu Poniatowskiego do skrzyżowania z ul. Sokolą za wiaduktem kolejowym - łączy się z drogową częścią otoczenia Stadionu. Wszystkie wjazdy na Stadion Narodowy w Warszawie zaprojektowano właśnie od strony ul. Wybrzeże Szczecińskie, dlatego inwestycja ta musi być ściśle skoordynowana z budową otoczenia drogowego Stadionu. Inwestorem dla tego zadania będzie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Wykonawca robót, które muszą być zakończone przed odbiorem Stadionu Narodowego w Warszawie w 2011 roku, zostanie wybrany w przetargu publicznym organizowanym przez ZMID.

Dzięki tej inwestycji istniejąca droga zostanie poszerzona o dodatkowy pas ruchu, który przeznaczony będzie do obsługi dwóch wjazdów na teren Stadionu Narodowego w Warszawie. Ponadto, wybudowana zostanie ścieżka rowerowa biegnąca po zachodniej stronie ulicy Wybrzeże Szczecińskie, zmodernizowana zostanie sygnalizacja świetlna uwzględniająca nowo projektowane przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów.

Na terenie budowy Stadionu Narodowego w Warszawie na obwodzie żelbetowej niecki Stadionu, prowadzony jest montaż prefabrykatów schodów kaskadowych. Tymi schodami widzowie będą dostawać się na górną promenadę, a z niej na swoje miejsca na górnym pierścieniu trybun. 18 biegów schodów kaskadowych o wysokości 14 m, usytuowane jest w równych odstępach wokół niecki Stadionu. Do dnia dzisiejszego zamontowano 8 konstrukcji nośnych schodów kaskadowych.

Jednocześnie kontynuowany jest montaż głównej konstrukcji stalowej. Zamontowano 10 słupów i 7 elementów pierścienia ściskanego.

Na najniższych kondygnacjach Stadionu trwają intensywne prace instalacyjne i wykończeniowe.