UEFA EURO 2012 - Inwestycja czy wydatek?

14 października 2009
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

W dniu 14 października br. w gmachu Starej Biblioteki UW, odbył się panel dyskusyjny pt. "UEFA EURO 2012™ - Inwestycja czy wydatek"? Panel dyskusyjny został zorganizowany przez Spółkę PL.2012. Patronat objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki. Wśród zaproszonych gości był Prezes Narodowego Centrum Sportu Rafał Kapler.

W panelu dyskusyjnym wzięli udział prof.Anna Giza-Poleszczuk z Projektu Społecznego 2012, dr Jakub Borowski Główny Ekonomista Invest-Banku, Mariusz Gaca Członek Zarządu TP ds. Rynku Biznesowego oraz Andrzej Malinowski, Prezydent Konfederacji Pracodawców Polskich. Każdy z zaproszonych gości przedstawił interesujący punkt widzenia oraz starał się znaleźć właściwą odpowiedź na postawione pytanie.

"Impreza taka jak UEFA EURO 2012™ zwiększa optymizm" -

- tym stwierdzeniem, prowadzący konferencję Witold Gadomski, dziennikarz Gazety Wyborczej otworzył spotkanie.

UEFA EURO 2012™ to dopiero początek

Z punktu widzenia Konfederacji Pracodawców Polskich należy skutecznie wykorzystać wydatki poniesione na rzecz przygotowań Polski na UEFA EURO 2012™ zwłaszcza w sektorze małych przedsiębiorstw. Kluczowe jest zadanie następujących pytań: jakim wyzwaniom musimy sprostać by była to dobra inwestycja? Jak wykorzystać infrastrukturę drogową by Polska stała się pomostem pomiędzy Europą Zachodnia a Ukrainą? Ważne są także regionalne punkty widzenia. Musi nastąpić dyfuzja rozwoju z centrów tak by skorzystały na tym także małe miasta.

Inwestycje Polski na UEFA EURO 2012™ wyniosą około 70 mld złotych, co w dłuższej perspektywie pozytywnie wpłynie na PKB naszego kraju. Pytanie zasadnicze, to jak przedłużyć dobrą passę związaną z inwestycjami związanymi z UEFA EURO 2012™? Przy tym wszystkim bardzo ważny jest wymiar społeczny – czyli działania na rzecz zwiększenia wiary obywateli, że coś w naszym kraju może się zmienić na lepsze. Technologia odgrywa bardzo dużą rolę w całym projekcie UEFA EURO 2012™, który jest swego rodzaju katalizatorem zmian i bardzo dużą szansą na rozwój, która do tej pory w Polsce nie miała miejsca. Telekomunikacja Polska w kontekście przygotowań do UEFA EURO 2012™ ubiega się o tytuł Partnera Technologicznego UEFA ds. UEFA EURO 2012™, czyli dokłada starań by móc świadczyć usługi telekomunikacyjne dla UEFA na potrzeby organizacji Mistrzostw. Pomysły, dedykowane do UEFA EURO 2012™, w przyszłości mogą być wykorzystane w innych miejscach i przenoszone na inne obszary.

Kluczowe inwestycje rozgrywają się w konkretnych miastach, tam gdzie budowane i modernizowane są stadiony wraz z całą infrastrukturą. Pytanie zasadnicze do czego te wszystkie inwestycje służyć będą po UEFA EURO 2012™? Pytanie kolejne o to jak wykorzystać zacieśnienie stosunków z Ukrainą w perspektywie długofalowej? Należy te pytania stawiać jak najczęściej i publicznie dyskutować. Z poziomu bardzo wysokiej ogólności w dyskusjach o UEFA EURO 2012™ należy zejść do konkretów. Należy zacząć myśleć o UEFA EURO 2012™ realnie.

Public Relations zaczyna się "od środka"

- Kluczową rolę w przygotowaniach Polski do UEFA EURO 2012™ odegra wewnętrzny PR czyli zadanie sobie pytania co chcemy o sobie powiedzieć i czym możemy się pochwalić. Nośnikami dobrej informacji są ludzie ponieważ pierwsze wrażenie budowane jest na kontakcie z ludźmi. To przesądza o tym jaki zostanie wyniesiony obraz Polski. Od nas samych zatem zależy czy inwestycja czy wydatek – podkreśla prof. A.Giza-Poleszczuk Koncentrujemy się na „zdążaniu”, a należy sobie zadać pytanie o skutki UEFA EURO 2012™ w perspektywie 40-100 lat. Należy już teraz wykorzystać energię społeczną – kontynuuje.

UEFA EURO 2012™ to inwestycja nieunikniona

Według przedstawiciela Invest-Bank, UEFA EURO 2012™ to inwestycja nieunikniona i przyspieszona przez sam fakt organizacji tej imprezy w Polsce. W tym kontekście dwa obszary znacząco oddziałują na gospodarkę tj. turystyka oraz infrastruktura. Dzięki UEFA EURO 2012™ wzrośnie w Polsce ruch turystyczny i szacuje się, że rocznie Polskę odwiedzi kilkaset tysięcy osób więcej niż dotychczas. Przełoży się to na kilkaset milionów złotych dodatkowego wzrostu konsumpcji turystycznej rocznie. Wstępny szacunek skumulowanego przyrostu PKB w związku z UEFA EURO 2012™
Po przemówieniach wygłoszonych przez zaproszonych gości, wyznaczono czas na dyskusję, podczas której uczestnicy zadawali pytania panelistom oraz mieli szansę wypowiedzi i przedstawienia swojego punktu widzenia.

Apel o znalezienie wspólnego mianownika dla wizerunku Polski oraz wspólne, pozytywne działania mediów na rzecz UEFA EURO 2012™, podniósł obecny na konferencji Krzysztof Materna.

Spotkanie podsumował Marcina Herra, Prezes PL.2012 trafnym stwierdzeniem – „Szukajmy wzorców wśród tych, którym się udało. Przenośmy pozytywne przykłady na nasz grunt, a wtedy wszystkie przygotowania do UEFA EURO 2012™, będą opłacalną inwestycją”. W konferencji udział wzięli także przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Centralnego Ośrodka Sportu, Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Państwowej Inspekcji Pracy.