Deklaracja dostępności
PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego w Warszawie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego pgenarodowy.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- stadionnarodowy.org.pl (NCF), 2009 r.
- pgenarodowy.pl, 2015 r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 07.2024 r.
PGE Narodowy im. Kazimierza Górskiego w Warszawie dokłada wszelkich starań, aby strona internetowa obiektu była dostępna dla jak najszerszej grupy użytkowników, niezależnie od wieku, poziomu sprawności, używanej technologii i oprogramowania. Dbamy o to, aby spełniać możliwie jak największą liczbę wytycznych z zakresów postrzegalności, funkcjonalności, zrozumiałości oraz kompatybilności określonych w ustawie. Tym samym pragniemy zaznaczyć, iż na bieżąco dokonujemy wszelkich starań, aby wymienione powyżej treści niedostępne były sukcesywnie niwelowane i udoskonalane. Dostępność to bowiem ciągły proces, nad którym pracujemy każdego dnia.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Treści niedostępne, m.in.:
- Brak audiodeskrypcji/tłumaczenia na polski język migowy (PJM) materiałów video/multimedialnych, nie wszystkie też posiadają napisy.
- Większość opublikowanych zdjęć, grafik i innych treści nietekstowych nie posiada opisu alternatywnego.
- Serwis nie posiada mechanizmu prezentującego wymowę obcojęzycznych nazw i nazwisk.
- Niektóre elementy klikalne na stronie mają rozmiar mniejszy od minimalnego.
- Wyłączenia, m.in.:
- Strona powstała przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Wymienione nieprawidłowości będą sukcesywnie usuwane.
Dostępność architektoniczna
- Kliknij i sprawdź: informacje dotyczące udogodnień architektonicznych obiektu.
- Kliknij i sprawdź: mapy areny zawierające m.in. wyszczególnione schody, windy, podjazdy, miejsca parkingowe oraz toalety dla osób z niepełnosprawnością.
- Kliknij i dowiedz się więcej o: wsparciu ze strony koordynatora ds. obsługi osób z niepełnosprawnością.
Informacje dodatkowe
Na portalu istnieją ułatwienia przeglądania treści, m.in.:
- Możliwość zmiany rozmiaru tekstu.
- Możliwość zmiany kontrastu.
- Korzystanie ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Wiele sposobów na zlokalizowanie strony.
- Nagłówki i etykiety, tytuły stron.
- Przyciski i pola formularzy są właściwe opisane i dostępne przy użyciu klawiatury.
- Dostępna jest mapa serwisu.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia 01.07.2024.
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
- Osobą kontaktową jest Olga Korbel, adres poczty elektronicznej olga.korbel@2012plus.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 785 557 037.
- Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
- Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
- Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub jej element chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
- PGE Narodowy powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, PGE Narodowy niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
- Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, PGE Narodowy może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
- W przypadku, gdy PGE Narodowy odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, lub elementu strony internetowej.
- Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.