Zamknij

Marka

Misja

Misją PGE Narodowego jest udostępnienie ogromnego potencjału, jaki oferuje obiekt, wszystkim chcącym współtworzyć wyjątkowe miejsce zarówno w wymiarze społecznym, jak i biznesowym. Jest ona realizowana poprzez:

  • dostarczenie ludziom unikalnego spektrum możliwości spędzania wolnego czasu zarówno na warunkach komercyjnych, jak i nieodpłatnie;
  • zapewnienie nieograniczonych możliwości biznesowych w unikalnym otoczeniu;
  • wykorzystywanie najwyższych standardów zarządzania i generowanie warunków finansowych koniecznych do wieloletniego funkcjonowania PGE Narodowego w najwyższej jakości.

Tutaj zapoznasz się ze STRATEGIĄ MARKI

Wizja

Do wizji PGE Narodowego należy tworzenie miejsca, które:

  • wywołuje wielkie, pozytywne emocje, jakich nie można doświadczyć nigdzie indziej;
  • jest nowoczesne, otwarte oraz inspirujące;
  • stwarza nieograniczone możliwości realizacji własnych pasji i zainteresowań;
  • gości w swoich przestrzeniach wydarzenia i spotkania, w trakcie których odbywa się dialog wyjątkowych ludzi oraz toczą się najważniejsze rozmowy;
  • łączy prestiż z dostępnością;
  • jest świadkiem wypowiadania ważnych słów, narodzin nowych idei;
  • pozwala sukcesowi przybrać konkretne formy;
  • buduje i zacieśnia więzi społeczne.

PGE Narodowy to miejsce pozytywnej energii. Miejsce, w którym warto być.

Wszystkie działania i decyzje podejmowane w związku z wykorzystaniem potencjału PGE Narodowego i jego komercjalizacją są i będą podejmowane w oparciu o rzetelnie zweryfikowane oraz zdiagnozowane możliwości tego obiektu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa, najlepsze krajowe i międzynarodowe praktyki zarządcze oraz tam, gdzie jest to celowe i możliwie precyzyjne, transparentne, a jednocześnie efektywne biznesowo zasady i procedury doboru odpowiednich partnerów.

Tutaj zapoznasz się ze STRATEGIĄ MARKI

Ochrona marki

PGE Narodowy w Warszawie od początku swojej działalności przywiązywał dużą wagę do kwestii ochrony praw własności intelektualnej oraz ich przyszłej komercjalizacji. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest ustalenie ogólnodostępnych i przejrzystych zasad, w tym także zasad dotyczących wykorzystywania znaków towarowych i tzw. wizerunku PGE Narodowego, na który składają się nie tylko nasza nazwa własna i logotyp, lecz także elementy charakteryzujące markę, takie jak: bryła, fasada, iglica czy współtworzenie jednego ze spektakularnych elementów miasta.

Zawsze będziemy się cieszyć, widząc prace plastyczne dzieci, przedstawiające największy stadion w Polsce czy też inne sposoby używania go do celów prywatnych i społecznych, niemniej jednak każdy użytek komercyjny musi być związany z odpowiednią opłatą licencyjną lub inną kontrybucją na rzecz tego wyjątkowego miejsca.

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z tym, czy wykorzystujesz symbolikę, znaki towarowe lub wizerunek PGE Narodowego w sposób zgodny z zasadami używania i ochrony marki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, jesteś zainteresowany możliwościami uzyskania licencji/sublicencji lub utrwalenia elementów PGE Narodowego i ich wykorzystania w celach komercyjnych, skontaktuj się z nami:

adrianna.kmak@2012plus.pl

+48 781 699 909

Komercyjne wykorzystanie wizerunku

Reklamy, promocje, merchandising

Jeżeli chcesz:

  • wykorzystać elementy PGE Narodowego w celach reklamowych czy promocyjnych dotyczących Twoich usług lub produktów;
  • umieścić symbolikę PGE Narodowego, a w szczególności poszczególne znaki towarowe na sprzedawanych przez siebie gadżetach / produktach;
  • w jakikolwiek inny komercyjny sposób wykorzystać symbolikę stadionu,

konieczne jest ustalenie warunków takiej współpracy z przedstawicielem operatora stadionu, np. uzyskanie odpowiedniej licencji.

Każda decyzja zostanie podjęta indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności:

  • sposób utrwalenia PGE Narodowego lub jego elementów;
  • cel i sposób wykorzystania wizerunku PGE Narodowego;
  • pola eksploatacji, na których dystrybuowany będzie dany materiał;
  • okres, na jaki miałaby zostać udzielona sublicencja;
  • rodzaj prowadzonej działalności przez dany podmiot, m.in. ze względu na potencjalne konflikty z oficjalnymi partnerami PGE Narodowego, jak również strategię marki obiektu.

Co do zasady nie jest dozwolone wykorzystywanie, w całości lub w części, symboliki PGE Narodowego, zgłoszonych znaków towarowych związanych z PGE Narodowym w Warszawie lub ich jakichkolwiek modyfikacji w połączeniu z firmą innego podmiotu, nazwą produktu czy usługi.

Klienci i organizatorzy imprez na PGE Narodowym, najemcy lóż oraz miejsc biznesowych

Podmioty organizujące na obiekcie różnego rodzaju wydarzenia i eventy oraz najemcy lóż i miejsc biznesowych, uprawnieni są do wykorzystywania symboliki, w tym znaków towarowych związanych z PGE Narodowym, jak również jego wizerunku, w zakresie przewidzianym w umowach zawartych z PL.2012+, w których przewidziane są również warunki takiego wykorzystania przez gości i uczestników tych imprez.

Klienci i podmioty współpracujące z PGE Narodowym mogą korzystać z nazwy i logotypu PGE Narodowego wyłącznie w celach informacyjnych, związanych z organizacją imprezy. W każdym innym przypadku, bez wyraźnej zgody przedstawiciela PL.2012+, tj. operatora stadionu, nie są oni upoważnieni do korzystania z nazwy, znaków towarowych, zdjęć wizualizacji czy też samego wizerunku areny.

Wszelkie materiały z użyciem logotypu lub wizerunku obiektu przed ich publikacją wymagają uprzedniej akceptacji przedstawiciela operatora PGE Narodowego. Wykorzystanie komercyjne (produkcja gadżetów itp.) wymaga natomiast zakupu licencji.

Oficjalni sponsorzy i partnerzy PGE Narodowego

Oficjalni partnerzy i dostawcy PGE Narodowego w Warszawie uprawnieni są do korzystania znaków towarowych i wizerunku obiektu na zasadach określonych w odrębnych umowach.

Niekomercyjne wykorzystanie wizerunku

Przy niekomercyjnym wykorzystaniu znaków towarowych, symboliki bądź wizerunku obiektu, bezwzględnie należy pamiętać, że przy odpowiednim użytku nie należy łączyć symboliki PGE Narodowego z nazwami, znakami czy też symbolami jakichkolwiek podmiotów komercyjnych, szczególnie w sposób mogący u przeciętnego odbiorcy wywołać wrażenie, że jest powiązany z PGE Narodowym lub jego operatorem.

Osoby prywatne i organizacje non profit

Jeżeli jesteś np.:

  • przedstawicielem stowarzyszenia, które chce w swoim albumie okolicznościowym nieprzeznaczonym na sprzedaż umieścić zdjęcie PGE Narodowego;
  • przedstawicielem placówki edukacyjnej, która chce zorganizować konkurs na pracę plastyczną dotyczącą nowoczesnych obiektów sportowych czy aren wielofunkcyjnych;
  • osobą prywatną, która chce umieścić zdjęcia PGE Narodowego na swojej prywatnej stronie internetowej, mediach społecznościowych, blogu czy w innych miejscach;
  • osobą prywatną, która w inny, ewidentnie niekomercyjny sposób planuje wykorzystać zdjęcie lub wizualizację stadionu,

nie musisz na odpowiedni użytek uzyskiwać każdorazowej zgody operatora PGE Narodowego.

Publikacje, konferencje

Możliwe jest wykorzystywanie symboliki i wizerunku PGE Narodowego w tytułach lub treści artykułów, książek, czy innych publikacjach, jak również w ramach działań edukacyjnych, na seminariach, konferencjach lub innych podobnych działaniach, pod warunkiem stosowania ich jedynie w celach informacyjnych lub naukowych.

Media

Przedstawiciele mediów mogą wykorzystywać symbolikę i wizerunek PGE Narodowego wyłącznie w celach informacyjnych.

Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być w żaden sposób dostosowywane lub modyfikowane, a także nie mogą być używane przez przedstawicieli mediów w żaden reklamowy czy promocyjny sposób.

W odniesieniu do wytycznych internetowych, dozwolone jest używanie symboliki PGE Narodowego w celu bezpośredniego oznaczenia konkretnego jednorazowego artykułu redakcyjnego. Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być zawierane przez media w ramach domen identyfikujących adres strony internetowej, mogą natomiast być inkorporowane w ramach adresów identyfikujących stronę internetową (URL) poza domeną.

Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być używane jako część struktury lub wyglądu strony internetowej (łącznie z oznaczeniami, jakimkolwiek tłem lub tapetą).

Materiały

PGE Narodowy posiada swój własny system identyfikacji wizualnej, którego głównym celem jest pomoc w pracy z identyfikacją, ułatwienie jej zrozumienia oraz zapoznania się z elementami tworzącymi charakter marki.

Dostępny w dwóch językach brandbook PGE Narodowego zawiera informacje, dane i wytyczne dotyczące m.in.:
  • logotypu – jego mutacji, pola ochronnego, wersji skróconej, okazjonalnej wersji, minimalnej wielkości znaku, poprawnego zastosowania na zdjęciach czy błędnego użycia;
  • systemu – palety kolorów, typografii, tworzenia, konstrukcji, rozkładu i mutacji patternu, doboru zdjęć i fotografii;
  • aplikacji – reklamy prasowej, plakatu, ulotki, rollupu, ścianki sponsorskiej i innych.
Podstawowe zasady dot. wykorzystania nazwy, symboliki i wizerunku obiektu:
  • nazwa obiektu się odmienia (PGE Narodowego, PGE Narodowemu, PGE Narodowym);
  • nazwa obiektu w języku angielskim to PGE Narodowy stadium (nie podlega odmianie);
  • prawidłowe użycie zdjęć/grafik obejmuje widoczny logotyp PGE Narodowego w koronie stadionu;
  • niedozwolone jest użycie materiałów z zasłoniętym logotypem lub bez widocznego logotypu w koronie stadionu;
  • możliwe jest graficzne pokazanie elewacji w wersji kolorowej lub monochromatycznej (czarnej lub białej);
  • niedozwolone są modyfikacje elewacji obiektu (zmiana koloru, patternu).
Materiały do pobrania:

W przypadku dodatkowych pytań, bądź potrzeby wsparcia ze strony Działu Komunikacji, Promocji i Marketingu, zapraszamy do kontaktu mailowego: redakcja@pgenarodowy.pl