Marka
- Sponsor główny: PGE
- Misja
- Wizja
- Ochrona marki
- Wykorzystanie komercyjne wizerunku
- Wykorzystanie niekomercyjne wizerunku
- Materiały
Sponsor główny: PGE
Największy stadion w Polsce i tym samym jedna z najnowocześniejszych aren wielofunkcyjnych w Europie, od 2015 roku nosi nazwę PGE Narodowy. Rebranding w ramach połączenia dwóch silnych marek, Stadionu Narodowego w Warszawie oraz PGE Polskiej Grupy Energetycznej, był jednym z najbardziej prestiżowych kontraktów sponsoringowych w Polsce.
Umowa z PGE Polską Grupą Energetyczną, liderem w sektorze energetycznym i największym przedsiębiorstwem sektora elektroenergetycznego w Polsce, początkowo została podpisana na 5 lat. W 2012 roku partnerstwo tytularne zostało przedłużone o kolejne 5 lat.
W lipcu 2016 roku na koronie obiektu rozpoczął się montaż dwóch 10-tonowych konstrukcji. Przyspawane do konstrukcji elewacji w ciągu kilkunastu dni, mające 32 metry długości i 8 metrów wysokości instalacje, zostały wykonane z profili stalowych i aluminium. Litery o wysokości 4 oraz 2 metrów, wyposażone w 65 tys. punktów LED, tworzą napis „PGE Narodowy”, który wraz z charakterystyczną bryłą stadionu na stałe wpisał się w panoramę stolicy.
Mimo wysokiego poziomu zaawansowania przedsięwzięcia oraz licznych wyzwań, które mu towarzyszyły, organizacje z sukcesem wprowadziły na rynek nową markę. Dzisiaj PGE Narodowy jest postrzegany jako lider w branży wydarzeń masowych, spotkań biznesowych oraz lider w zakresie organizowania czasu wolnego.
W trakcie tej współpracy, marka największej polskiej firmy energetycznej towarzyszyła ponad 100 wydarzeniom masowym, w tym meczom piłkarskiej reprezentacji Polski, koncertom gwiazd polskiej i światowej muzyki, targom, wystawom i spotkaniom biznesowym. PGE jako partner tytularny stadionu wspiera jego rozwój i współtworzy to wyjątkowe miejsce.
Grupa PGE jako lider zmiany w polskiej energetyce:
- jest największym w Polsce producentem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych oraz producentem ciepła wytwarzanego w procesie wysokosprawnej kogeneracji;
- w zakresie wdrożenia gospodarki obiegu zamkniętego pozwala na zwiększenie ilości wykorzystywanych odpadów w ramach odzysku i recyklingu oraz sprzyja zrównoważonemu rozwojowi;
- obsługuje ponad 5,5 miliona odbiorców energii elektrycznej – gospodarstw domowych, firm, instytucji, jednostek samorządu terytorialnego, a jej obszar dystrybucyjny obejmuje 40 proc. powierzchni Polski;
- w zakresie wytwarzania konwencjonalnego, odgrywa ważną rolę w rozwoju polskiej gospodarki i przez najbliższe lata pozostaje gwarantem bezpieczeństwa energetycznego kraju;
- tworzona jest również przez spółki, które świadczą usługi wsparcia organizacji, m.in. pozyskują finansowanie w formie euroobligacji lub świadczą usługi informatyczne;
- dysponuje największym potencjałem inwesycyjnym w polskiej części Morza Bałtyckiego i już teraz buduje największe morskie farmy wiatrowe w Polsce.
Misja
Misją PGE Narodowego jest udostępnienie ogromnego potencjału, jaki oferuje obiekt, wszystkim chcącym współtworzyć wyjątkowe miejsce zarówno w wymiarze społecznym, jak i biznesowym. Jest ona realizowana poprzez:
- dostarczenie ludziom unikalnego spektrum możliwości spędzania wolnego czasu zarówno na warunkach komercyjnych, jak i nieodpłatnie;
- zapewnienie nieograniczonych możliwości biznesowych w unikalnym otoczeniu;
- wykorzystywanie najwyższych standardów zarządzania i generowanie warunków finansowych koniecznych do wieloletniego funkcjonowania PGE Narodowego w najwyższej jakości.
Tutaj zapoznasz się ze STRATEGIĄ MARKI
Wizja
Do wizji PGE Narodowego należy tworzenie miejsca, które:
- wywołuje wielkie, pozytywne emocje, jakich nie można doświadczyć nigdzie indziej;
- jest nowoczesne, otwarte oraz inspirujące;
- stwarza nieograniczone możliwości realizacji własnych pasji i zainteresowań;
- gości w swoich przestrzeniach wydarzenia i spotkania, w trakcie których odbywa się dialog wyjątkowych ludzi oraz toczą się najważniejsze rozmowy;
- łączy prestiż z dostępnością;
- jest świadkiem wypowiadania ważnych słów, narodzin nowych idei;
- pozwala sukcesowi przybrać konkretne formy;
- buduje i zacieśnia więzi społeczne.
PGE Narodowy to miejsce pozytywnej energii. Miejsce, w którym warto być.
Wszystkie działania i decyzje podejmowane w związku z wykorzystaniem potencjału PGE Narodowego i jego komercjalizacją są i będą podejmowane w oparciu o rzetelnie zweryfikowane oraz zdiagnozowane możliwości tego obiektu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa, najlepsze krajowe i międzynarodowe praktyki zarządcze oraz tam, gdzie jest to celowe i możliwie precyzyjne, transparentne, a jednocześnie efektywne biznesowo zasady i procedury doboru odpowiednich partnerów.
Tutaj zapoznasz się ze STRATEGIĄ MARKI
Ochrona marki
PGE Narodowy w Warszawie od początku swojej działalności przywiązywał dużą wagę do kwestii ochrony praw własności intelektualnej oraz ich przyszłej komercjalizacji. Zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest ustalenie ogólnodostępnych i przejrzystych zasad, w tym także zasad dotyczących wykorzystywania znaków towarowych i tzw. wizerunku PGE Narodowego, na który składają się nie tylko nasza nazwa własna i logotyp, lecz także elementy charakteryzujące markę, takie jak: bryła, fasada, iglica czy współtworzenie jednego ze spektakularnych elementów miasta.
Zawsze będziemy się cieszyć, widząc prace plastyczne dzieci, przedstawiające największy stadion w Polsce czy też inne sposoby używania go do celów prywatnych i społecznych, niemniej jednak każdy użytek komercyjny musi być związany z odpowiednią opłatą licencyjną lub inną kontrybucją na rzecz tego wyjątkowego miejsca.
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub wątpliwości związane z tym, czy wykorzystujesz symbolikę, znaki towarowe lub wizerunek PGE Narodowego w sposób zgodny z zasadami używania i ochrony marki oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, jesteś zainteresowany możliwościami uzyskania licencji/sublicencji lub utrwalenia elementów PGE Narodowego i ich wykorzystania w celach komercyjnych, skontaktuj się z nami:
Komercyjne wykorzystanie wizerunku
Jeżeli chcesz:
- wykorzystać elementy PGE Narodowego w celach reklamowych czy promocyjnych dotyczących Twoich usług lub produktów;
- umieścić symbolikę PGE Narodowego, a w szczególności poszczególne znaki towarowe na sprzedawanych przez siebie gadżetach / produktach;
- w jakikolwiek inny komercyjny sposób wykorzystać symbolikę stadionu,
konieczne jest ustalenie warunków takiej współpracy z przedstawicielem operatora stadionu, np. uzyskanie odpowiedniej licencji.
Każda decyzja zostanie podjęta indywidualnie, biorąc pod uwagę w szczególności:
- sposób utrwalenia PGE Narodowego lub jego elementów;
- cel i sposób wykorzystania wizerunku PGE Narodowego;
- pola eksploatacji, na których dystrybuowany będzie dany materiał;
- okres, na jaki miałaby zostać udzielona sublicencja;
- rodzaj prowadzonej działalności przez dany podmiot, m.in. ze względu na potencjalne konflikty z oficjalnymi partnerami PGE Narodowego, jak również strategię marki obiektu.
Co do zasady nie jest dozwolone wykorzystywanie, w całości lub w części, symboliki PGE Narodowego, zgłoszonych znaków towarowych związanych z PGE Narodowym w Warszawie lub ich jakichkolwiek modyfikacji w połączeniu z firmą innego podmiotu, nazwą produktu czy usługi.
Podmioty organizujące na obiekcie różnego rodzaju wydarzenia i eventy oraz najemcy lóż i miejsc biznesowych, uprawnieni są do wykorzystywania symboliki, w tym znaków towarowych związanych z PGE Narodowym, jak również jego wizerunku, w zakresie przewidzianym w umowach zawartych z PL.2012+, w których przewidziane są również warunki takiego wykorzystania przez gości i uczestników tych imprez.
Klienci i podmioty współpracujące z PGE Narodowym mogą korzystać z nazwy i logotypu PGE Narodowego wyłącznie w celach informacyjnych, związanych z organizacją imprezy. W każdym innym przypadku, bez wyraźnej zgody przedstawiciela PL.2012+, tj. operatora stadionu, nie są oni upoważnieni do korzystania z nazwy, znaków towarowych, zdjęć wizualizacji czy też samego wizerunku areny.
Wszelkie materiały z użyciem logotypu lub wizerunku obiektu przed ich publikacją wymagają uprzedniej akceptacji przedstawiciela operatora PGE Narodowego. Wykorzystanie komercyjne (produkcja gadżetów itp.) wymaga natomiast zakupu licencji.
Oficjalni partnerzy i dostawcy PGE Narodowego w Warszawie uprawnieni są do korzystania znaków towarowych i wizerunku obiektu na zasadach określonych w odrębnych umowach.
Niekomercyjne wykorzystanie wizerunku
Przy niekomercyjnym wykorzystaniu znaków towarowych, symboliki bądź wizerunku obiektu, bezwzględnie należy pamiętać, że przy odpowiednim użytku nie należy łączyć symboliki PGE Narodowego z nazwami, znakami czy też symbolami jakichkolwiek podmiotów komercyjnych, szczególnie w sposób mogący u przeciętnego odbiorcy wywołać wrażenie, że jest powiązany z PGE Narodowym lub jego operatorem.
Jeżeli jesteś np.:
- przedstawicielem stowarzyszenia, które chce w swoim albumie okolicznościowym nieprzeznaczonym na sprzedaż umieścić zdjęcie PGE Narodowego;
- przedstawicielem placówki edukacyjnej, która chce zorganizować konkurs na pracę plastyczną dotyczącą nowoczesnych obiektów sportowych czy aren wielofunkcyjnych;
- osobą prywatną, która chce umieścić zdjęcia PGE Narodowego na swojej prywatnej stronie internetowej, mediach społecznościowych, blogu czy w innych miejscach;
- osobą prywatną, która w inny, ewidentnie niekomercyjny sposób planuje wykorzystać zdjęcie lub wizualizację stadionu,
nie musisz na odpowiedni użytek uzyskiwać każdorazowej zgody operatora PGE Narodowego.
Możliwe jest wykorzystywanie symboliki i wizerunku PGE Narodowego w tytułach lub treści artykułów, książek, czy innych publikacjach, jak również w ramach działań edukacyjnych, na seminariach, konferencjach lub innych podobnych działaniach, pod warunkiem stosowania ich jedynie w celach informacyjnych lub naukowych.
Przedstawiciele mediów mogą wykorzystywać symbolikę i wizerunek PGE Narodowego wyłącznie w celach informacyjnych.
Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być w żaden sposób dostosowywane lub modyfikowane, a także nie mogą być używane przez przedstawicieli mediów w żaden reklamowy czy promocyjny sposób.
W odniesieniu do wytycznych internetowych, dozwolone jest używanie symboliki PGE Narodowego w celu bezpośredniego oznaczenia konkretnego jednorazowego artykułu redakcyjnego. Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być zawierane przez media w ramach domen identyfikujących adres strony internetowej, mogą natomiast być inkorporowane w ramach adresów identyfikujących stronę internetową (URL) poza domeną.
Znaki towarowe związane z PGE Narodowym nie mogą być używane jako część struktury lub wyglądu strony internetowej (łącznie z oznaczeniami, jakimkolwiek tłem lub tapetą).
Materiały
PGE Narodowy posiada swój własny system identyfikacji wizualnej, którego głównym celem jest pomoc w pracy z identyfikacją, ułatwienie jej zrozumienia oraz zapoznania się z elementami tworzącymi charakter marki.
- logotypu – jego mutacji, pola ochronnego, wersji skróconej, okazjonalnej wersji, minimalnej wielkości znaku, poprawnego zastosowania na zdjęciach czy błędnego użycia;
- systemu – palety kolorów, typografii, tworzenia, konstrukcji, rozkładu i mutacji patternu, doboru zdjęć i fotografii;
- aplikacji – reklamy prasowej, plakatu, ulotki, rollupu, ścianki sponsorskiej i innych.
- nazwa obiektu się odmienia (PGE Narodowego, PGE Narodowemu, PGE Narodowym);
- nazwa obiektu w języku angielskim to PGE Narodowy stadium (nie podlega odmianie);
- prawidłowe użycie zdjęć/grafik obejmuje widoczny logotyp PGE Narodowego w koronie stadionu;
- niedozwolone jest użycie materiałów z zasłoniętym logotypem lub bez widocznego logotypu w koronie stadionu;
- możliwe jest graficzne pokazanie elewacji w wersji kolorowej lub monochromatycznej (czarnej lub białej);
- niedozwolone są modyfikacje elewacji obiektu (zmiana koloru, patternu).
W przypadku dodatkowych pytań, bądź potrzeby wsparcia ze strony Działu Komunikacji, Promocji i Marketingu, zapraszamy do kontaktu mailowego: redakcja@pgenarodowy.pl