Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami



Kontakt

Koordynator ds. obsługi osób z niepełnosprawnością
tel. 785 557 037
 
Zespół PGE Narodowego w Warszawie dba o dostępność obiektu dla wszystkich gości i dokłada wszelkich starań, aby obiekt stawał coraz bardziej przyjazny także dla osób z niepełnosprawnościami. Odpowiednie przygotowanie i oznakowanie dróg dojścia dla osób z niepełnosprawnościami, informacje na stronie internetowej dotyczące codziennej działalności stadionu oraz dostępu podczas wydarzeń całostadionowych, audiodeskrypcja dla osób niedowidzących, pomoc dedykowanego koordynatora, a także dostosowana infrastruktura - wszystko przybliża nas do niepełnosprawnych kibiców, fanów i gości odwiedzających PGE Narodowy.

Osoby z niepełnosprawościami mogą dostać się na arenę zarówno przy pomocy komunikacji miejskiej, jak i własnych środków transportu.

Drogi dojścia - codzienne funkcjonowanie PGE Narodowego


Szczegółowy opis dróg dojścia w codziennym trybie funkcjonowania stadionu.

Drogi dojścia na imprezy całostadionowe

Przed każdym wydarzeniem całostadionowym na stronie PGE Narodowego zamieszczane są praktyczne informacje o imprezie dla wszystkich gości, w tym szczegółowe porady dla osób z niepełnosprawnościami, np. drogi dojścia, udostępnienie audiodeskrypcji. Porady zamieszczane są w formie informatora w aktualnościach na stronie www.pgenarodowy.pl.

Wycieczki po PGE Narodowym

Wycieczki rozpoczynają się w Recepcji Głównej na poziomie -1. Wejście od strony al. Zielenieckiej, brama nr 1. Windy znajdują się w Tunelu Królaka.

Bilety

Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności mogą kupić bilet ulgowy na zwiedzanie areny. Bilet ulgowy przysługuje również opiekunowi osoby z niepełnosprawnością (wycieczki indywidualne).

Wszystkie trasy wycieczek oraz Punkt Widokowy są dostępne dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózkach inwalidzkich. Rekomendowana trasa dla osób z niepełnosprawnościami to, ze zględu na czas trwania, "Piłkarskie emocje"

Udogodnienia
  • wszystkie trasy skomunikowane windami;
  • każdy przewodnik jest wyposażony w zestaw nagłaśniający;
  • toalety dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami w recepcji wycieczek.
Uwaga: podczas rezerwacji grupowej prosimy o zgłoszenie liczby osób z niepełnosprawnościami oraz określenie stopnia i rodzaju ich niepełnosprawności - będziemy mogli dzięki temu przygotować optymalną trasę wycieczki, która będzie dostosowana do potrzeb wszystkich uczestników.

Parking

Funkcjonowanie podczas imprez całostadionowych:

Podczas imprez całostadionowych uruchomiany zostaje płatny parking zewnętrzny na błoniach PGE Narodowego.

Na parkingu każdorazowo wynaczone są miejsca parkingowe przeznaczone do użytku osób z niepełnosprawnościami. Miejsca te znajdują się pobliżu bramy nr 1, która jest dedykowanym wejściem dla osób niepełnosprawnych. Lokalizacja wskazana na mapie poniżej.

Na parkingach podziemnych PGE Narodowego znajdują się miejsca dla samochodów, którymi poruszają się osoby z niepełnosprawnościami. Miejsca te zlokalizowane są w bezpośrednim sąsiedztwie głównych szlaków komunikacyjnych stadionu nieopodal wind. Decyzję o udostępnieniu miejsc parkingowych do użytku gości na parkingu podziemnym każdorazowo, przed wydarzeniem, podejmuje organizator wydarzenia.

Udogodnienia związane z infrastrukturą obiektu
  • dedykowana dla osób z niepełnosprawnościami brama 1 - po jej przekroczeniu należy udać się do tunelu, a następnie skierować się do rozsuwnych drzwi, które znajdują się po lewej stronie. Za ruchomymi schodamia znajdują się windy, które umożliwiają dostanie się do Recepcji Głównej (poziom -1) i na poziom 0. 
  • podjazdy dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich są zlokalizowane przy bramach nr 2 i 11. Są wykorzystywane w codziennym funkcjonowanu obiektu oraz alternatywnie podczas imprez masowych (np. pikniki, bądź inne imprezy obejmujące zewnętrze stadionu).
  • windy -  przystosowane są do użytku osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Umożliwiają dostęp do wszystkich głównych atrakcji PGE Narodowego. 
  • stoiska gastronomiczne (kioski) - podczas imprez całostadionowych uruchomiane są kioski gastronomiczne, które wyposażone są w obniżoną ladę, aby osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich mogły bezproblemowo dokonać zakupu.
  • toalety - dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym 12 toalet na poziomie 0 (promenada dolna), gdzie znajdują się miejsca dedykowane osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
  • na trybunie dolnej znajduje się 111 miejsc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Rozmieszczone są one równomiernie, w obrębie promenady z następującym podziałem: 
  • strefa Biznes Klubu - 19 miejsc, 
  • strefa galerii - 12 miejsc, 
  • sektory za bramkami - 80 miejsc. 
  • obok każdego miejsca, znajduje się krzesło dla osoby towarzyszącej (opiekuna osoby z niepełnosprawnością).
Serwisy dedykowane osobom z niepełnosprawnościami

Audiodeskrypcja na stadionie:

Komentarz dla osób niedowidzących i niewidomych oraz zainteresowanych dodatkowym komentarzem. Podczas wybranych imprez całostadionowych istnieje możliwość skorzystania z serwisu audiodeskrypcji, czyli głosowego opisu treści wizualnych dla osób niewidomych i niedowidzących.

Audiodeskrypcja umożliwia osobom niewidomym i niedowidzącym pełny odbiór widowiska i uczestniczenie wydarzeniach sportowych i kulturalnych Za jej pomocą opisywane są wszystkie elementy obrazu m.in. język ciała, przebieg akcji, scenografia. Aby skorzystać z audiodeskrypcji na PGE Narodowym wystarczy posiadać telefon komórkowy z radiem i słuchawkami lub przenośne radio ustawione na podanej częstotliwości. Sygnał radiowy dociera na wszystkich miejsc na trybunach i pozwala na odbiór bez zakłóceń. Usługa jest nieodpłatna.