5 miesięcy PL.2012+

12 czerwca 2013
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Po 5 miesiącach zarządzania przez spółkę PL.2012+ Stadion Narodowy ma w kalendarzu 18 potwierdzonych dużych imprez, z których kolejne regularnie biją rekordy frekwencji. Potwierdzonych jest 98 ze 100 planowanych eventów biznesowych. Dynamicznie rosną miesięczne przychody.

Potencjał społeczny

Rekordy frekwencji na Stadionie Narodowym to skutek wielu podjętych przez PL.2012+ działań: otwarcia bram obiektu przez siedem dni w tygodniu, od 5 rano do 23, uruchomienia kawiarni, rodzinnych brunchy, amatorskich warsztatów sportowych, targów, wydarzeń rodzinnych i organizacji dni otwartych Stadionu Narodowego.

Kiedy PL.2012+ zaczynała pracę w styczniu br., Stadion Narodowy odwiedziło około 5000 osób. Od stycznia do 10 czerwca 2013 r. ta liczba wzrosła do 534 250 osób – czyli 100 razy więcej niż w styczniu br. Średnio Stadion odwiedza miesięcznie 125 tys. osób, o 42 procent więcej niż w roku 2012 r.
(88 tys. osób na miesiąc). Łącznie od otwarcia na Narodowym było ponad 1,5 mln gości.

Wprowadzenie nowego, bardzo szerokiego programu wycieczek i trzykrotne zwiększenie ich liczby spowodowało ponad dziesięciokrotny wzrost frekwencji: z 4292 zwiedzających w styczniu do 44 146 w maju. Przełożyło się to na wzrost przychodów z wycieczek o 850 procent: z 48 tys. zł w styczniu do 417 tys. zł w maju.

Potencjał eventowy

Na kolejnych imprezach całostadionowych padają rekordy frekwencji, co potwierdza, że Stadion Narodowy to miejsce, które ma znaczenie i staje się coraz bardziej popularne i lubiane przez warszawiaków i turystów odwiedzających stolicę. Imprezy te są realizowane zgodnie ze strategią 360 stopni: 1/3 imprez sportowych, 1/3 muzycznych i rozrywkowych oraz 1/3 imprez społecznych. Zgodnie z kalendarzem już dziś co 2-3 tygodnie odbywa się duża impreza. Plany na 2014 r. przewidują organizację ponad 20 wydarzeń całostadionowych.

Po raz pierwszy zorganizowane w tym roku na Stadionie Narodowym Warszawskie Targi Książki odwiedziło 60 tys. osób – o 50 proc. więcej niż rok wcześniej, tak samo jak Orange Warsaw Festival (89 tys. osób). Z kolei Targi Mody Hush odwiedziło 20 tys. osób, czyli o 500 proc. więcej niż przed rokiem.

Takie rekordowe wyniki podczas imprez organizowanych na Stadionie Narodowym oznaczają nie tylko szybką i pozytywną zmianę wizerunku tego obiektu, lecz również bardzo wymierne korzyści finansowe dla biznesowych partnerów organizujących te wydarzenia. Wszystkie imprezy odbywają się na zasadach komercyjnych i oznaczają przychody dla Stadionu. W wyniku przeprowadzonych przez PL.2012+ renegocjacji warunków ustalonych w 2012 r. przez NCS, opłata za organizację każdej z imprez wzrosła średnio o 25 proc.

Spółka buduje też partnerstwa strategiczne: umowa z PZPN gwarantuje rozegranie na Stadionie meczów polskiej reprezentacji w eliminacjach do EURO 2016, Mundialu 2018, a także finału Pucharu Polski i finału Ligi Europy. Dzięki umowie z Centrum Nauki Kopernik Piknik Naukowy będzie organizowany na Narodowym przez najbliższe 5 lat, umowa z Muratorem Expo gwarantuje organizacje Warszawskich Targów Książki przez kolejne 4 lata.

Potencjał biznesowy

W lutym 2013 r. spółka PL. 2012+ uruchomiła na Stadionie Narodowym największe w Warszawie Centrum Konferencyjne. Bardzo dobre efekty dała nowa, bardziej elastyczna i dostosowana do potrzeb rynku oferta cenowa na biznesowe eventy. Liczba ich uczestników wzrosła z 588 w styczniu br. do 22 018 w kwietniu, czyli ponad 37 razy. Przychody z tych imprez wzrosły z 78 tys. zł w styczniu do 410 tys. zł w kwietniu, czyli o 400 proc. Plan na 2014 r. przewiduje organizację 250 firmowych wydarzeń.

Potencjał finansowy

Sumaryczny miesięczny wzrost przychodów Stadionu Narodowego od stycznia do maja 2013 r. wyniósł 1500 proc. – ze 142 tys. do 2 mln 346 tys. zł. – i był zgodny założeniami operatora Stadionu. Oznacza to, że jest szansa na rentowność Stadionu w 2015 r., ale wymaga to jeszcze dużo konsekwentnej pracy. PL.2012+ planuje dalszy rozwój portfolio produktów Stadionu Narodowego, m.in. wynajem powierzchni biurowych po zakończeniu szczytu klimatycznego, komercjalizację podziemnego parkingu, a także zwiększenie sprzedaży istniejących produktów. Spółka intensywnie pracuje też nad optymalizacją kosztów – tylko na energii elektrycznej udało jej się zaoszczędzić w bieżącym roku 750 tys. zł.



Artykuły polecane

19 grudnia 2013
Wynik finansowy lepszy od zakładanego

 - Na przyszły rok przyjmujemy zobowiązanie, że PL.2012+ jako operator Stadionu Narodowego będzie samofinansującą się organizacją, która nie będzie potrzebowała żadnych dopłat.

18 listopada 2013
Ekologiczny Stadion Narodowy

Spółka PL.2012+ jako Zarządca Stadionu Narodowego stara się identyfikować pośrednie i bezpośrednie oddziaływania obiektu na środowisko oraz wprowadzać rozwiązania wpływające na kwestię ekologii funkcjonowania Stadionu.

25 września 2013
Pozytywna zmiana wizerunku Stadionu Narodowego

Po dziewięciu miesiącach od przejęcia zarządzania Stadionem Narodowym przez spółkę PL.2012+ obiekt dołączył do grona najpopularniejszych miejsc w Polsce, zmienił się także diametralnie jego wizerunek.