Murawa Stadionu Narodowego w Warszawie zamienia się w "ruszt"

13 lipca 2012
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.
m

Pełną parą trwają przygotowania do najważniejszej imprezy w historii futbolu amerykańskiego w Polsce. Płyta boiska zostanie przygotowana w wyjątkowy sposób. Oznakowanie namalowane na murawie będzie miało łączną powierzchnię ponad 350 metrów kwadratowych.

W Australii i w kilku innych krajach futbol amerykański, dla odróżnienia od innych dyscyplin, zyskał nazwę „gridiron” – czyli ruszt, ponieważ siatka linii wyznaczających boisko przypomina grillowy ruszt.

Na środku murawy Stadionu Narodowego w Warszawie zostanie namalowane, potężne liczące ponad 100 metrów kwadratowych logo SuperFinału, w którym wkomponowany jest znak sponsora tytularnego - firmy NAC.

W polach punktowych boiska, na które już w niedzielę wybiegną zawodnicy Seahawks Gdynia i Warsaw Eagles, znajdą się logotypy finalistów o wielkości 30 metrów kwadratowych. Dodatkowo pojawią się nazwy drużyn

Na murawie nie zabraknie też namalowanych logotypów partnera NAC VII SuperFinału, Miasta Stołecznego Warszawy oraz organizatora wydarzenia - Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego.

- Na namalowanie linii na boisku, wraz z logotypami, zużytych zostanie łącznie 250 litrów białej farby. Wykorzystamy też ponad 250 specjalnych spray`ów. Przygotowanie boiska przed meczem ligowym zajmuje około trzech godzin. Na malowanie SuperFinałowowej murawy przeznaczyliśmy dwa dni - komentuje Przemysław Klinger, dowodzący grupą zajmującą się przygotowaniem boiska na NAC VII SuperFinał PLFA.

Na końcach boiska, tuż za polami punktowymi, są instalowane profesjonalne bramki do futbolu amerykańskiego. Bramki te spełniają wszelkie, bardzo rygorystyczne wymogi NFL. Słupki mają długość po ponad 9 metrów a każda z bramek mierzy 12 metrów i 20 centymetrów od poziomu murawy.

- Boisko na NAC VII SuperFinał Polskiej Ligi Futbolu Amerykańskiego będzie przygotowane w rzadko widywany w Europie sposób, ponieważ bezpośrednio będzie odwoływać się do standardów National Football League. - mówi Jędrzej Stęszewski prezes PLFA.


Artykuły polecane

29 października 2014
Murawa z Narodowego w Bodzechowie

Stadion Narodowy rozdaje murawę i buduje boiska dla dzieci! "Narodowy w Twoim mieście" to nowy program realizowany przez PL.2012+, operatora stadionu, wspólnie z firmą Trawnik Producent, która jest oficjalnym dostawcą murawy na Narodowy.

27 października 2014
Program "Narodowy w Twoim mieście"

Stadion Narodowy rozdaje murawę i buduje boiska dla dzieci! „Narodowy w Twoim mieście” to nowy program realizowany przez PL.2012+, operatora stadionu, wspólnie z firmą Trawnik, która jest oficjalnym dostawcą murawy na Narodowy.

26 lutego 2014
Zagraj na Narodowym!

I Ty zagraj na Narodowym - z partnerami, pracownikami, konkurencją. Jedyna taka szansa wiosną 2014! Wynajęcie boiska z murawą na wyłączność.